Eertsejaars!

Eertsejaars!

Hèt leukste boek voor alle nieuwe eerstejaars studenten. Welmoed Barendsen, zelf student, vertelt in dit boek met veel humor en zelfspot, het verhaal van eerstejaars Femke die met een stel andere groentjes wegwijs wordt gemaakt in het studentenleven. Femke maakt, net alle beginnende studenten, kennis met het bruisende, maar vooral ook vermoeiende studentenleven. Het verhaal begint bij de introductietijd waarbij ze samen met een stel andere groentjes wegwijs wordt gemaakt in de grote studentenstad. Femke wordt lid van een studentenvereniging. En zo belandt ze in de wereld van jaarclubs, disputen, studentenhuizen, besturen ... en de beruchte ontgroening.
Met vallen en opstaan komt ze erachter dat je studententijd niet alleen om studeren gaat, maar ook om nieuwe vrienden te maken, te feesten en alles uit je dag (en uit je nacht) halen. Met veel slimme tips en adviezen
Welmoed Barendsen doet nu een master in Malmö. Eerder schreef ze het succesvolle Lijntje over de jaren dat ze aan anorexia leed. Na haar VWO deed ze vrijwilligerswerk en startte ze met haar studie in Utrecht.
Literaire non-fictie algemeen
Just Publishers