Eeuwig verbond

Eeuwig verbond

Gelezen 12 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Lenah Beaudonte is op het eerste gezicht een doorsnee zestienjarige: ze is nieuw op school, doet haar best erbij te horen en is verliefd op de aanvoerder van het lacrosseteam. Maar in werkelijkheid is de mooie Lenah meer dan vijfhonderd jaar oud en de aanvoerster van een clan geduchte vampiers.
Na eeuwenlang haar bloedige instincten te hebben gevolgd, verlangt Lenah ernaar weer een mens van vlees en bloed te worden: het gewone meisje dat ze ooit was, voor ze door een vampier werd 'ingelijfd'. Haar soulmate Rhode besluit haar te helpen en voert een levensgevaarlijk ritueel uit waardoor de transformatie mogelijk wordt.
Na honderd jaar ontwaakt Lenah uit een soort winterslaap en neemt ze de plaats in die Rhode voor haar gecreëerd heeft. Alsof het leven als tiener op een privéschool nog niet stressvol genoeg is, voelt ze een tijdbom tikken: haar clan, die ze in de steek gelaten heeft, hoeft de crypte waar ze in zou moeten liggen, maar te openen om te ontdekken dat de vogel gevlogen is...
En dat is niet haar enige probleem. Kan een ex-vampier overleven in deze moderne wereld, die zo vreemd voor haar is? En wat kan ze doen om haar nieuwe vrienden te beschermen tegen de bloeddorstige dreiging van haar voormalige volgelingen?
Young Adult
Sofia Engelsman