Eindelijk vleugels

Rank 7763 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Na te zijn gevallen voor zijn charmes besluit Lies volledig voor de relatie met Gerard te gaan. Pas nadat ze met hem is getrouwd, ontdekt ze de vele barstjes die in hun relatie zijn ontstaan. Toch blijft ze bij hem om er, zoals haar is geleerd van huis uit, alles aan te doen deze relatie te laten slagen.
Na de geboorte van hun zoon en hun dochter enkele jaren later, is ze even gelukkig, maar waarom voelt haar leven al snel weer zo zwaar? Ze gaat op zoek naar de oorzaak en nog meer naar de oplossing van hun problemen, maar Gerard lijkt nergens aan mee te willen werken. Hij probeert zelfs de schuld van hun ruzies en escalaties in de schoenen van Lies te schuiven.
Na jarenlange twijfel, veel te hebben verdragen en hulp van verschillende instanties besluit ze haar vertrek niet langer uit te stellen.
Lies ondervindt echter dat het erg lastig is om haar draai te vinden in haar nieuwe leven, nu steeds meer duidelijk wordt dat ze al die jaren met Gerard in een narcistische relatie heeft gezeten. De pijn die ze daarvan moet verwerken blijkt dieper te zitten dan gedacht. De weg om haar eigenwaarde terug te krijgen wordt niet makkelijker, als ook haar kinderen uit huis gaan om extern hulp te ontvangen bij de verwerking van de traumatische ervaringen binnen hun gezin.

Lies ten Kooten schreef haar debuut Eindelijk vleugels om andere slachtoffers van narcisme een hart onder de riem te steken. Het was voor haar een missie om de kenmerken hiervan voor anderen zo herkenbaar mogelijk te omschrijven. Met dit boek, maar ook met haar lezingen en hulp wil ze lotgenoten (h)erkenning bieden en kracht geven om op het juiste moment voor zichzelf te kiezen.
‘Iedereen verdient geluk en voldoende eigenwaarde. Als ik daaraan een steentje kan bijdragen zal ik dat zeker niet nalaten.’

Waargebeurde verhalen
ADOREMI