Kunstgeschiedenis

Waar de kunstgeschiedenis zich traditioneel op de westerse wereld richtte en een lineaire ontwikkeling presenteerde, zien we nu een tendens om kunst mondiaal en als een veelvoud van vertellingen te beschouwen. Dit betekend opnieuw kijken naar de grondslagen van het vakgebied. Kitty Zijlmans doet een voorstel voor een vrede en geïntegreerde blik, en rijgt thema's als tijd, stijl, originaliteit, gender en diversiteit aan elkaar. Talrijke kunstwerken passeren daarbij de revue. Een aanstekelijk en belangwekkend betoog voor iedereen met interesse in kunst of een rol in de kunstwereld. Kitty Zijlmans is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Leiden.

Is Kunstgeschiedenis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kunstgeschiedenis