Recensies

Weinig inhoud

door: wampie61 1 like
Een oppervlakkig verhaal wat je in 1 dag zou kunnen uitlezen. Daarbij zorgden de vele ergerniswekkende type- of drukfouten ervoor dat het boek weinig indruk maakt.

Mooi inkijkje in de Roma cultuur

door: Janna Van de Logt 1 like
De 14-jarige Elena wordt uitgehuwelijkt aan een oude weduwnaar. Prachtige roman in mooie bewoordingen geschreven door een zeer getalenteerd schrijfster.

door: Natasja Toorn 1 like
Een heerlijke roman om weg te dromen,ook de leefwijze van de zigeuners sprak mij erg aan. Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er zoveel verschil in het geloof zit. Ook sommige gezegdes van de zigeuners vond ik erg goed en iets om over na te denken. Ik heb er van genoten

door: Elly 1 like
ik vind het een bouquet-achtig verhaal. er zit echt geen spanning in het verhaal,alles heel toevallig en komt zeer goed terecht.

door: jcdlwvr 1 like
Wat een heerlijk (luister)boek was dit. Ik heb echt genoten van de beschrijvingen van de Roma en hun manier van leven. Het gaat inderdaad vooral over Elena, een zigeunerin die veel moeite heeft zich te schikken in de aan haar toegewezen rol als romni, getrouwde vrouw. Maar het gaat ook over...

door: Marlies 1 like
Een zigeunermeisje moet zien te 'dealen' met haar behoefte aan autonomie en haar voorbeschikte rol binnen de kumpania. Smit verhaalt 'met kleur' over de Roma-cultuur. Maar ook over de zigeunervervolging in het Nazi-tijdperk.