Tropenbruid

Volkskrant:

Tropenbruid

Rank 1971 Gelezen 963 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 384 Favoriet 22 Recensies 28
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 2 Lijsten 8 Spots 4   Topics 0

Amsterdam, 1907. Het weesmeisje Anna droomt van een ander, grootser leven. Op een dag reageert ze op een advertentie waarin een ambtenaar in Nederlands-Indië een echtgenote zoekt. Eenmaal in Batavia ontdekt Anna al snel dat haar huwelijk met de starre Willem niets anders is dan een dekmantel voor carrièregekonkel, geheime liefdes en verzwegen familieverbanden. Tropenbruid is een zinderend liefdesverhaal tegen de achtergrond van een onderbelicht deel van onze koloniale geschiedenis.

Lebowski
28 januari 2020
28 januari 2020

(Gevoelloze) liefde met een importbruid

door: Diana Mom 2 likes

Susan Smit (1974) draait al sinds 2001 mee in het auteursvak. Na publicatie van het (bij veel lezers bekende) Heks verschenen nog tal van boeken, waaronder haar romandebuut Elena’s vlucht. Van dit boek werden er in de eerste maand maar liefst 15.000 exemplaren verkocht. Tropenbruid is Smits 21ste...

Reacties op: Tropenbruid