Wijze vrouwen

Susan Smit vervolgt haar persoonlijk getoonzette zoektocht naar moderne spiritualiteit in het dagelijks leven. In hekserij, de oude natuurreligie van Europa, wordt de oudere vrouw, de Crone, beschouwd als de drager van wijsheid. Smit is ervan overtuigd dat wij veel van oudere vrouwen kunnen leren. In Wijze vrouwen bezoekt ze koningin Noor van Jordanië, met wie ze spreekt over het belang van een kritische geest, wisselt van gedachten met schrijfster Isabel Allende over verdriet als onderdeel van het bestaan, interviewt prinses Irene van Lippe-Biesterfeld over de kracht van de natuur en bezoekt o.a. Isabella Rossellini, majoor Bosshardt en Jane Goodall die haar laten delen in hun inzicht en visie.

Is Wijze vrouwen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wijze vrouwen