Elzas

Elzas

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Artikelen 1   Topics 0
Op een lieflijke plek in de Elzas bevindt zich het bekende hotel Julien Fouday dat zestig jaar geleden door de opa van Gérard Goetz geopend werd. Gérard weet als geen ander wat voor een bijzondere plek de Elzas is, hij kent de mooiste streekproducten, de beste – ambachtelijke – producenten en de lekkerste gerechten waar de omgeving om bekend staat. In het prachtige boek Elzas neemt hij je mee op een gastronomische reis door deze inspirerende streek.

Van de voet van de uitgestrekte Elzasser wijngaarden tot aan de toppen van de Vogezen reikt het geweldige, gastronomische landschap van de Elzas. Deze streek is gevormd door een unieke geografi sche ligging, een opvallende geschiedenis en bijzondere cultuur. Het heeft een omgeving opgeleverd met een overvloed aan rijke producten en gerechten, waarbij elk seizoen zijn eigen culinaire verrassingen in petto heeft.

Proef en kook zelf gerechten als Elzasser choucroute, boeren stoofschotel met gerookte worst, pâté en croûte, de échte flammkuchen, ravioli met munster en roquefort, kip in Riesling, clafoutis met kersen en talloze andere beroemde Elzas-gerechten.
Culinair
Keuken per land en streek
Karakter Uitgevers B.V.
30 juni 2020