Emma's Amazing Asia VEGA

Culinair   Topics 0
Misschien is het omdat er in Azië wel honderden manieren bestaan om tofu te bereiden – frituren, roerbakken of stomen met pittige saus –, of doordat je met een paar basissauzen je aubergine, paddenstoelen en zelfs de toch niet zo oer-Hollandse aardappel omtovert in een waanzinnige maaltijd? Hoe dan ook: de Aziatische keuken leent zich als geen ander voor vegetarisch eten.

Ingewikkeld hoeft dat gelukkig niet te zijn. Emma de Thouars geeft in dit boek meer dan honderd toegankelijke recepten waar geen vlees of vis aan te pas komt. Grote hoeveelheden rijst met lopende eidooiers, verschillende soorten crispy chili-olie, kruidige curry’s en knapperige snacks. Van Thaise rijstnoedels met citroengrastofu tot pittige Szechuanese sperziebonen, van een Japanse eiersandwich tot kimchidumplings. Net als in haar eerste boek Amazing Asia is de inspanning laag en het comfortfoodgehalte torenhoog.

Culinair
Eten en drinken algemeen