En toen gebeurde ons wat alleen anderen overkomt.

En toen gebeurde ons wat alleen anderen overkomt

Dit boek is een gedetailleerd en emotioneel verslag van een gebeurtenis die een medisch specialist overkomt. Niet een patient van hem, maar hijzelf krijgt een geruputeerd aneurysma en wordt in acute toestand opgenomen in het ziekenhuis. Iemand die thuis een geruptureerd aneurysma krijgt, heeft een overlevingskans van 10%. Hij overleeft het ternauwernood, maar omdat hij lange tijd op de IC buiten bewustzijn is en vervolgens in een delier terecht komt, schrijft zijn echtgenoot een gedetailleerd verslag van deze gebeurtenis. Haar doel is dat hij later zelf, als arts zijnde, een beoordeling zou kunnen maken van de situatie waarin hij is terechtgekomen. Naast medische details beschrijft zij echter ook op emotionele wijze de levensvragen die zich voordoen, maar ook de reacties vanuit haar directe omgeving, haar wanhoop en haar vraag of zij er goed aan heeft gedaan om snel adequate hulp in te roepen op het moment dat zij hem thuis bijna dood aantrof. Ongemerkt lijkt zij tijdens het schrijven op zoek te zijn geweest naar haar gesprekspartner, omdat zij die het hardst nodig had in deze moeilijke omstandigheden.
Biografieen literaire auteurs
Brave New Books