En toen werd ik groot

Myra is klein, veel kleiner dan de andere meisjes in haar klas. De tiener heeft mucovisidose.

Wanneer ze naar de middelbare school gaat en in een klas terechtkomt waar ze niemand kent, wil ze haar ziekte gewoon geheim houden. Maar als de klas op driedaagse gaat, kan ze niet anders dan haar klastitularis en de directie op de hoogte te brengen.

Ook Lana kent Myra's geheim. Zij is sinds de eerste schooldag Myra's beste vriendin ondanks het feit dat ze alleen Engels praat en ze elkaar vaak moeilijk begrijpen. Tijdens de reis leert Myra ook Maxim beter kennen. Hij is de clown van de klas en doet zijn best om op de zenuwen van de leerkrachten te werken. Samen met zijn vriend Bert beden-ken ze knotsgekke uitdagingen voor elkaar. Hoge hakken, pruiken en een echt varken in de klas zijn er maar enkele voorbeelden van.

Wanneer Maxim het geheim van Myra ontdekt, is hij diegene die haar aanzet tot nadenken.

Nadenken over haar toekomst.

Nadenken over klein blijven of groeien.

Want er is een manier om extra te groeien maar daar willen Myra's ouders niets van weten.

Zal het meisje haar diepste wens in vervulling gaan?

Recensies (5)

Meer recensies

Is En toen werd ik groot het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op En toen werd ik groot