Er hangt een hoge lucht boven ons

Het is een vreemde wereld die Els Moors in haar poëzie beschrijft. In haar vrijpostige, vrolijke en licht absurdistische gedichten weet ze op een subtiele manier het dagelijkse leven zo te kantelen dat de lezer een nieuw perspectief krijgt op de dingen om hem heen. Zwaarte en lichtheid in toon en thematiek wisselen elkaar in deze gedichten voortdurend af. Of Moors nu kijkt naar een kind aan tafel in een restaurant, een vrouw op het strand of een willekeurige passant op straat, telkens monteert ze schijnbaar alledaagse taferelen tot een nieuwe werkelijkheid. Met haar originele beelden en onnadrukkelijk technisch vernuft, schaart Els Moors zich met dit debuut bij de talenten van de hedendaagse Nederlandstalige poëzie.

Is Er hangt een hoge lucht boven ons het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Er hangt een hoge lucht boven ons