9789045041445-erfzonden-l-LQ-f

Erfzonden

Rank 57 Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 14
Spots 1   Topics 0

‘Erfzonden’ van Matt Rowland Hill is een zinderend en openhartig verhaal over verslaving, schaamte, familie en religie. Als zoon van een strenge evangelische dominee in Wales staat zijn jeugd in het teken van het geloof. Zijn kinderjaren zijn gekenmerkt door gefnuikte verlangens, talloze familieruzies en het eeuwige gevoel het verkeerd te doen. Als hij als tiener de kerk rigoureus de rug toekeert, omarmt hij een leven van excessief alcohol- en drugsgebruik, met een jarenlange heroïne- en crackverslaving tot gevolg. Hij balanceert op het randje van de afgrond, maar die duistere periode doet hem ook met andere ogen kijken naar zijn jeugd. Met genadeloze eerlijkheid en inktzwarte humor schrijft Rowland Hill over zijn donkerste momenten, zijn angsten en de bronnen van zijn verslaving. Maar in de kern gaat het over de worsteling met je afkomst – en over het zoeken naar antwoorden op de verkeerde plekken.

Mens & Maatschappij
Verslavingsvraagstukken