Ernst

Ernst

Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 2
Ernst Daniël Smid is een van de bekendste zangers van het klassieke repertoire die Nederland heeft voortgebracht. Naast zijn muzikale carrière is hij ook bekend van populaire televisieprogramma’s, talloze musicals en theatershows.

Ernst is zijn verhaal, en een ode aan zijn veelbewogen leven. Naast geestige anekdotes vertelt Smid open en zonder schroom over zijn woelige privéleven. Over eenzaamheid en het leven met parkinson, maar ook over zijn eerste huwelijk met zijn jeugdliefde, dat op de klippen liep. Over zijn werk in een zorginstelling. Zijn tweede huwelijk, met de ballerina Roos, die jong aan kanker overleed. Het rusteloze leven in het theater. De vriendschappen en de vetes. Zijn financiële problemen. Over de twijfels en de faalangst die hij altijd met zich meegedragen heeft. Dat, én veel meer, komt voorbij in deze meeslepende autobiografie.

Literaire non-fictie algemeen
Xander Uitgevers B.V.