Euthanasie en spirituele consequenties - waarom herinneringen zo belangrijk zijn bij het sterven

Bij het sterven beleeft de mens het afgelopen leven als beelden die aan hem voorbijtrekken, en wel, als een machtig groot levend herinneringstableau. Het uitstromende, zich van het lichaam losmakende levenslichaam doet daar drie dagen over, dan vervolgt de ziel met alle herinneringen zijn weg in de geestelijke wereld. De ?bijwerking? van ?Thiopental en Rocuronium?, de bij wet voorgeschreven middelen die worden gebruikt bij euthanasie, veroorzaken een volledige desoriëntatie van de menselijke ziel in de geestelijke wereld! De vraag om euthanasie uit te voeren neemt onrustbarend toe. Wanneer iemand door bijvoorbeeld een interne oorzaak of door een trauma overlijdt, kunnen de ziel en de geest de normale weg volgen om de geestelijke wereld binnen te gaan; ze leven immers verder. Als iemand besloten heeft om een einde aan het leven te willen maken, is het dus wijselijk om een andere methode toe te passen en dit te bespreken met de betreffende huisarts of specialist.
Religie & Spiritualiteit
Boekscout VOF