Exit dyslexie

Rank 1867 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1

Waarom leren zoveel kinderen niet goed lezen? Waarom schrijven ze zulke hanenpoten en spellen ze zo slecht? Komt dat door computers en internet? Of hebben ze ‘iets in hun brein’ waardoor ze het gewoon niet kúnnen leren? In Exit dyslexie begeleidt Erik Moonen het concept dyslexie naar de uitgang. Als we moeizame lezers de hulp willen geven die ze nodig hebben, moeten we ons niet bezighouden met wie dyslectisch is en wie niet. We moeten hun problemen oplossen. Daarover gaat dit boek. Over hoe we leren, over hoe het schrift werkt en vooral over de Alfabetcode: over hoe u elk kind vlot leert lezen en schrijven.

Manteau
30 september 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Merel
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Hebban recensie

Merel Hebban Recensent

In theorie sterk, maar te weinig handvatten voor de praktijk

door Merel op 11-11-2019

Het doel van Exit Dyslexie, dat een herziening is van het boek Dwaalspoor dyslexie, is kinderen geletterd maken. Het boek is opgedeeld in twee delen. In het eerste deel betoogd Erik Moonen wat er mis is met bestaande taalmethodes en wat de kenmerken zijn van een goede methode. In het tweede deel van het boek werkt hij zijn methode genaamd de Alfabetcode uit.

Moonen is doctor in de Taal- en...