Expeditie Twin Amerika

Samen op de motor van Alaska naar Patagonië

Hendrik heeft een droom: op de motor van Alaska naar het meest zuidelijke puntje in Patagonië rijden. Het avontuur is geboren als zijn vrouw Manon na een liftvakantie in de Verenigde Staten thuiskomt en zegt: ‘Dit smaakt naar meer.’ De lange weg naar beneden kan beginnen.

Een gezonde balans tussen discipline en nieuwsgierigheid zorgen voor onvergetelijke momenten op hun reis naar het einde van de wereld. Ze zien beren op de weg in Canada, stranden in de jungle van Guatemala en pakken een zeilboot door de Caraïben voordat ze vast komen te staan bij de grens met Ecuador. Gaan ze op tijd hun bestemming halen?

Manon schrijft over de verschillende culturen, adembenemende landschappen en de mooiste ontmoetingen met mens en dier. Hendrik neemt de lezer mee in de praktische kant van het reizen. De onvoorspelbare techniek van de oude motor, corrupte grensovergangen en een huiveringwekkende lift van een psychopathische vrachtautochauffeur.

Van het strakke asfalt in de Rockies tot de onbegaanbare gravelpaden in de Andes stuurt het stel hun trouwe tweecilinder naar Vuurland. Meer dan 35.000 kilometer zitten ze samen in het zadel van hun bepakte Honda ‘Twinny’. Een reis die hun kijk op de wereld, maar ook op elkaar, voor altijd zal veranderen.

Elk hoofdstuk bevat een bijpassende videocompilatie.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen