Faas Wilkes

Faas Wilkes was een van de beste Nederlandse voetballers ooit, die Nederland als voetballand op de wereldkaart zette. Deze tweebenige dribbelkoning was de eerste stervoetballer die internationaal furore maakte bij onder meer Valencia en Internazionale, waar hij tot op de dag van vandaag voortleeft als ‘Il Tulipano’ – de tulp. In Nederland werd hij door Johan Cruyff geroemd als idool, maar toch weten we hier nog maar weinig van Faas Wilkes.

In dit boek gaat zijn kleinzoon Nino Wilkes op zoek naar de persoonlijke en bijzondere verhalen uit het leven van zijn opa. Nino kent Faas Wilkes als opa, de man die altijd een autootje voor hem kocht. Maar wie was deze man die de Nederlandse voetbalwereld transformeerde nog meer? Deze meeslepende verhalen, van de belangrijkste personen uit zijn leven, vormen een eerbetoon aan een van de grootste voetballers uit de Nederlandse geschiedenis.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen