Familie op de vlucht

Rank 520 Gelezen 498 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 321 Favoriet 18 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 7 Top25's 11 Hebban 1000 962   Topics 0
‘Familie op de vlucht’ is opnieuw een hartverscheurend verhaal van Diney Costeloe, de bestsellerauteur van ‘De verloren kinderen’ en ‘Het meisje zonder naam’.
Duitsland, 1937. Naarmate de Nazi’s het land verder in hun greep krijgen, wordt joden het leven steeds moeilijker gemaakt. Ruth en Kurt moeten toekijken hoe hun kinderen, Laura, Inge en de tweeling Peter en Hans, getreiterd en vernederd worden. Als Kurt wordt opgepakt door de SS, ziet Ruth geen andere mogelijkheid dan met de kinderen aan de hand te vluchten. Maar waar kunnen ze heen, waar zijn ze nog veilig? Wat volgt is een wanhopige zwerftocht door een land waarin helden en verraders er precies hetzelfde uit zien…
‘Spannend en invoelend. Emotionele rollercoaster die je bij de keel grijpt.’ Hebban.nl
‘Spannend, met actie op iedere bladzijde. Een ode aan de mens in opstand tegen grof onrecht.’ NBD Biblion

Lia Belt
De Fontein Romans & Spanning
05 maart 2019
03 april 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Reacties op: Familie op de vlucht