Fonkelrozen

De vingerafdruk is de plek waar persoonlijke identiteit ontstaat, even uniek en raadselachtig als diens concentrische cirkelingen. De geschiedenis ervan is een droomachtige parade van goochelaars, detectives, genieën, charlatans, wetenschappers, handlezers, kunstenaars en bureaucraten. In 'Fonkelrozen' omcirkelt Geertjan de Vugt de maatschappelijke, filosofische, kunsthistorische en existentiële thema’s rond vingerafdrukken, en begeeft zich daarmee op het grensgebied tussen fictie en non-fictie. Weliswaar wordt de mens gedreven door het verlangen onderscheidend te zijn, maar er is ook een tegenovergestelde kracht. Is het iemand gegeven geheel te verdwijnen? Bestaat de ultieme verdwijntruc? 'Fonkelrozen' is een rijk, erudiet en speels boek over onze obsessie met zichtbaarheid en onzichtbaarheid.

Is Fonkelrozen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Fonkelrozen