Frederique tekent ervoor

Frederique Spigt is de Nederlandse singer/songwriter (uit Rotterdam) die op een waarom-vraag inzake Elvis Presley door jakhals Erik Dijkstra prompt antwoordde: 'He 's the king. Punt.'

Met datzelfde aplomb kwam ze na afloop van een optreden in de Schouwburg op mij af met haar plan om tekeningen te maken bij gedichten van mij. Een hele eer natuurlijk: welke ouwe dichter overkomt zoiets nou? Haar tekeningen zijn 'heel bijzonder' volgens beeldend kunstenaar Willem van Drunen. Vroeger al op de kunstacademie a/d G.J. Gedooghweg sprongen die er telkens uit.

Onconventioneel werk. Wars van het academische. In een particuliere beeldtaal. Non-conformistisch. Eigenzinnig. Ja helemaal Frederique Spigt: mans genoeg. Ik gaf haar (dus) een 'box' met de 3 tot nog toe van mij uitgebrachte bundels, bij mekaar 158 gedichten. Zij selecteerde daaruit 11 stuks (10+1) en tekende daarbij in Oost-Indische inkt 11 adequate visuals, overgrotendeels met oog voor de woordelijke inhoud van het gedicht. Inderdaad, goed gezien: met dit boekje hebbie onmiskenbaar een must have in handen.

Is Frederique tekent ervoor het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Frederique tekent ervoor