Furie

Furie

Rank 7641 Gelezen 102 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 76 Favoriet 0 Recensies 20
Thrillers & Spanning Lijsten 3 Spots 2   Topics 0

Na een ongeluk waarbij haar vader en zus omkwamen, krijgt Violet een studiebeurs voor Elm Hollow Academy, een prestigieuze particuliere meisjesschool. De school ligt in een stil kustplaatsje dat een nogal zwarte geschiedenis heeft – in de zeventiende eeuw vonden er heksenprocessen plaats.
Violet sluit vriendschap met drie meisjes en wordt meegesleept door hun fascinatie voor hekserij en occultisme. Maar wanneer negen maanden na haar vermissing het lichaam van een voormalig lid van het vriendinnengroepje wordt gevonden, begint Violet te twijfelen aan haar vrienden, haar docenten en zelfs aan haar eigen vermogen om realiteit van mythes te onderscheiden.

Literaire thriller
Saskia Peterzon-Kotte
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
24 september 2019
24 september 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Hebban Recensies Hebban Recensent

Mysterieus debuut

door: Hebban Recensies

Hoe ver wil je gaan om bij een vriendengroep te horen? Zou je er echt alles voor overhebben? Dat zijn de centrale vragen in Furie, de debuutthriller van de Britse Katie Lowe.

Eind jaren negentig wordt de zestienjarige Violet aangenomen op Elm Hallow, een elitaire meisjesschool in een stil Brits...

Reacties op: Furie