Ga gewoon wat leuks doen

Ga gewoon wat leuks doen

Gelezen 84 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 79 Favoriet 3 Recensies 7
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

In Nederland krijgt 1 op de 5 volwassenen (18-64 jaar) ooit te maken met een depressie. Aafke Romeijn kampt al sinds haar tiende met zware depressies en in 'Ga gewoon wat leuks doen' vertelt ze hier uitvoerig over. In combinatie met haar eigen verhalen bespreekt ze aan de hand van de DSM-5 het klinische gedeelte van de stoornis. Daarnaast duikt ze de geschiedenis in om een beter beeld te krijgen van de ziekte, behandelt ze alom bekende vooroordelen en misverstanden rondom de stemmingsstoornis en geeft ze antwoord op veelgestelde vragen. Uiteraard vertelt ze ook waarom 'gewoon wat leuks doen' haar depressie niet op pauze zal zetten.
'Ga gewoon wat leuks doen' is voor iedereen die kampt met depressies en op zoek is naar herkenning, en voor iedereen die iemand kent en er meer over wil weten.
Aafke Romeijn (1986) is schrijver, muzikant en journalist. Ze studeerde compositie aan het Conservatorium in Den Haag en Nederlandse letterkunde aan de Universiteit Utrecht. In 2018 verscheen haar debuutroman 'Concept M.' en een jaar later volgde het album 'M.', de soundtrack bij het boek. Haar meest recente album 'Godzilla' verscheen in juni 2021, en haar tweede roman '7B' zal in augustus verschijnen bij De Arbeiderspers.
In de Hoofdzaken-serie verschenen eerder al 'Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit' van Bianca Toeps, 'Druks. Mijn onrustige leven met AD(H)D' van Francien Regelink en 'Gevalletje borderline' van Kathelijn Hulshof.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Blossom Books BOLD
03 mei 2022
31 mei 2022

Reacties op: Ga gewoon wat leuks doen