Ga Langs Start

Ga Langs Start gaat over Julia, een vijftien jarig meisje, wonend in Wijtsum. Een plattelandsdorpje waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan terwijl de rest van de wereld verder leeft. Julia slijt haar dagen op haar kamer. Ze is zo iemand met twee goede vrienden en verder geen. Julia begint zich af te zetten tegen haar ouders. Tegen haar hele omgeving eigenlijk. Maar er is wel een reden voor Julia haar gedrag.

Parallel aan dit verhaal lezen we over het leven van Herman. Herman ontvluchtte Wijtsum jaren geleden om schrijver te worden. Maar na het bescheiden succes van zijn eerste en enige roman keert hij terug naar het dorp uit zijn jeugd. Hij legt contact met zijn enige jeugdvriend, Arwin, die de plaatselijke slagerij van zijn vader heeft overgenomen.

Naar aanleiding van twee ingrijpende gebeurtenissen, in het anders zo stille dorpje, kruisen de wegen van deze twee onbekenden zich op een ongewone manier.

Is Ga Langs Start het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ga Langs Start