Gaatjesoma

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Elke dag bezoekt de tienjarige Fleur haar grootouders die in 'Achterland' wonen, een klein landelijk dorp waar de tijd lijkt stil te staan.
Samen met haar onafscheidelijke hond Sep zwerft ze er door akkers en bossen en leert ze er omgaan met elk seizoen. Maar bovenal zijn daar oma waarmee Fleur een innige band heeft.
Op een dag tijdens de grote vakantie die net is aangebroken en heel wat avontuurlijks belooft, slaat het noodlot toe. Oma wordt ziek en zou naar een ziekenhuis moeten. Maar daar is opa niet voor te vinden. Opa wil oma zelf verzorgen. Een tijdje gaat alles goed tot oma en opa besluiten naar een home te verhuizen. Fleurs wereld stort in en als ze op zolder dan ook nog eens een geheim van haar grootouders in brieven ontdekt, weet ze helemaal niet meer hoe het verder moet. tot hond Sep ten slotte de oplossing brengt.

Gaatjesoma is een gevoelig, maar hoopvol boek over de onvoorwaardelijke liefde tussen kleinkinderen en grootouders, mens en dier.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Uitgeverij C. De Vries-Brouwers
02 maart 2020