García Márquez en de Honeymoonquiz

Lisa Boersen is de dochter van een Nederlandse vader en een Dominicaanse moeder. Ze groeide op in het land van haar vader, maar haar wereldbeeld is ook gevormd door de verhalen die haar moeder haar altijd vertelde. Verhalen over oma’s en overgrootmoeders, opa’s en overgrootvaders – kleurrijke personages die je hart veroveren en je bijblijven, zoals ze Lisa Boersen bijbleven en haar gids zijn in het leven. Nu zij zelf kinderen heeft, staat ze voor de vraag welke verhalen zij aan haar kinderen wil doorgeven. In García Márquez en de Honeymoonquiz zoekt ze naar antwoorden – ín de verhalen van haar moeder. Wat vertellen ze over veerkracht en verzet? Over klasse, geloof, of wat het betekent om ‘thuis’ te zijn? De lezer reist mee, door de tijd en door de Dominicaanse Republiek. Met precisie en humor verbindt Lisa Boersen oude familieverhalen aan persoonlijke anekdotes en maatschappelijke beschouwingen. Het resultaat is een rijke essaybundel, die laat zien hoe het kan zijn om met meer culturen op te groeien, maar die vooral doet beseffen hoezeer we allemaal gevormd worden door onze verhalen.

Recensies (1)

Is García Márquez en de Honeymoonquiz het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op García Márquez en de Honeymoonquiz