Gedichten en vertellingen van een nomade

Gedichten en vertellingen van een nomade

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Nadat bij de auteur in 2018 een ongeneeslijke ziekte werd vastgesteld begon hij alles wat hij in de loop van de jaren geschreven had door te nemen, te ordenen en uit te dunnen. Onder die teksten waren ook een groot aantal gedichten. Hoewel hij zichzelf geen echte dichter wil noemen leek het hem aardig een aantal daarvan te publiceren.

De gedichten in deze bundel zijn merendeels geschreven toen hij in ontwikkelingslanden woonde en werkte. Bij elk gedicht uit die jaren schreef hij tevens een verhaal over de achtergrond en het ontstaan er van. Hij kenschetste zijn jaren die hij doorbracht in de Diplomatieke Dienst als een nomadische tocht van dertig jaar.

Over de auteur:
Ronald A.R. Aarsen (1940) was vanaf 1967 werkzaam op het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Later plaatsvervangend Kanselier en Financial Controller op diverse Ambassades voornamelijk in Afrika.

Hij schreef eerder: De Kanselier, Verweesde Kudde, Microlieten, Voordat ik gedenk te sterven, Geloof of zinsbegoocheling?
Poëzie
Uitgeverij Village