Gedichten van Gerrit Achterberg geopend

Het boek geeft biografische informatie over de jeugd van Achteberg en over de werkzaamheden van de jonge dichter rond het plannen en samenstellen van de bundels Afvaart en Eiand der ziel. De ontvangst in literair Nederland wordt geschetst van beide bundels en tevens worden in een drietal hoofdstukjes de belangrijkste karakteristieken behandeld van Achterbergs dichterschap: 'De dichter van de sarcophaag', Don Quichot in het schimmenrijk' en 'Achterbergs zondige droom'.

In de hoofdstukken 'Gedichten van Afvaart geopend' en 'Gedichten van Eiland der ziel geopend' worden 15 gedichten uit de bundel Afvaart en 20 gedichten uit 'Eiland der ziel' uitvoerig behandeld en bewonderd. Zo wordt een van onze meest hermetische dichters voor de aandachtige lezer heel begrijpelijk en wordt de schoonheid van de gedichten onontkoombaar.

Is Gedichten van Gerrit Achterberg geopend het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gedichten van Gerrit Achterberg geopend