Gedwongen tocht

Een historische roman over de Spaanse bezetting en de inval van de geuzen, vanaf 10 jaar.

We schrijven 1600. Boer Klaas en zijn zoon Arnout rijden met paard en kar naar Gent. Opeens
komen ze het geuzenleger van prins Maurits van Oranje tegen. Het leger is verdwaald en wil dat
het tweetal hun de weg naar Eeklo toont. In Eeklo aangekomen, bedenken de soldaten dat ze een
extra paard en kar goed kunnen gebruiken. Klaas en Arnout worden gedwongen om verder mee
te gaan. Van Eeklo gaat het naar Brugge en Nieuwpoort. Klaas en Arnout proberen verschillende
keren te vluchten, maar deze vluchtpogingen lopen telkens weer op niets uit. Dan komt er op het
strand voor Nieuwpoort een confrontatie tussen het geuzenleger en het Spaanse leger...

Luc Simoen werkt als onderwijzer in Oostende. Hij heeft al heel wat boeken voor tieners
geschreven. Zijn voorkeur gaat uit naar boeken over geschiedenis. De coverillustratie is van
Dorus Brekelmans, een Nederlandse illustrator.

De thema's zijn: geschiedenis, Spaanse bezetting, geuzen, leger.

Is Gedwongen tocht het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gedwongen tocht