Geen feestje zonder mij

Rank 4684 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Als Brenda Searle (27) in september 2000 een korte reis naar Mexico maakt, valt ineens al het contact met haar weg.
Brenda lijkt van de aardbodem verdwenen. Haar gealarmeerde familieleden, maar ook Brenda's grote vriendenclub in Nederland en Engeland, komen al snel in actie. Zij laten alles uit hun handen vallen om op zoek te gaan naar 'Brennie'. Acht maanden duurt die zoektocht, waarbij ze aan de ene kant veel hulp krijgen, maar tegelijkertijd worden gehinderd door de afstand, bureaucratische instanties, langs elkaar werkende politiemachten en cultuurverschillen.

Twintig jaar na dato doet Brenda's moeder Marjo Searle-van Leeuwen verslag van die zoektocht. Aan de hand van het mailverkeer uit die tijd zet ze de - soms bizarre - gebeurtenissen van toen op schrift.
Als ode aan haar dochter.
Om te laten zien wat een moeilijkheden, verdriet en wanhoop een vermissing in het buitenland met zich meebrengt.
Maar vooral uit dankbaarheid aan al die mensen die hebben geholpen tijdens de zoektocht naar Brenda.

Waargebeurde verhalen
Boekenbrouwers
26 oktober 2020
26 oktober 2020

Reacties op: Geen feestje zonder mij