VP_Els Visser_Geen zee te hoog

Geen zee te hoog

Rank 1223 Gelezen 37 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 78 Favoriet 2 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

Els Visser overleefde een schipbreuk en werd daarna topatleet: dit is een geweldig inspirerend boek over veerkracht, doorzetten én topsport

Dit inspirerende verhaal uit de eerste hand van Els Visser is ongelofelijk. In Geen zee te hoog vertelt ze hoe het was om als een van de weinigen een schipbreuk te overleven. Ze neemt je mee naar dat moment in 2014 in Indonesië waarna alles voor haar veranderde, zowel lichamelijk als geestelijk. Want de ramp deed haar beseffen wat het belang van mentale weerbaarheid is. De kracht die ze daar op zee in zichzelf ontdekte, zet ze nu in om haar grenzen in het dagelijkse leven te verleggen.

Haar bijzondere ervaring leerde Els vertrouwen op haar lichaam en uithoudingsvermogen. Bij terugkeer in Nederland blijft ze geneeskunde studeren maar ontdekt ze daarnaast ook haar ware talent: de triatlon. Ze besluit professioneel triatleet te worden, wordt landskampioen en slechts drie jaar na haar allereerste race eindigt ze hoog bij het wereldkampioenschap op Kona, Hawaï. Zelfs als ze er tijdens een race doorheen zit en het voelt alsof het niet meer gaat, weet ze dat ze nog een tandje bij kan zetten; ze overleefde immers acht uur op open zee. In Geen zee te hoog vertelt ze hoe iedereen zijn doelen kan bereiken met de juiste instelling. Met zichzelf als sprekend voorbeeld wil ze anderen motiveren en laten zien dat je meer kunt dan je denkt, misschien wel alles, als je maar op jezelf en op je eigen kunnen vertrouwt.

In de pers

‘Els Visser overleefde vier jaar geleden ternauwernood een schipbreuk in Indonesië. Zondag won ze in Maastricht haar eerste Ironmantriatlon. De triatlonzege van zondag was het nieuwste hoofdstuk in het achtbaanleven van Visser, dat vier jaar geleden tijdens een rondreis door Indonesië een drastische wending kreeg.’ de Volkskrant

‘Ze leek vijf jaar geleden in Indonesië haar dood tegemoet te zwemmen. Onlangs kwalificeerde triatlete Els Visser (29) zich voor de Ironman van Hawaï.’ NRC Handelsblad

Waargebeurde verhalen
Non-fictie Vrije tijd/algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
08 januari 2021
08 januari 2021

Reacties op: Geen zee te hoog