Geheimen van de vuurtoren

Geheimen van de vuurtoren

Rank 824 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0

‘Geheimen van de vuurtoren’ van Emma Carroll is een hartverwarmend oorlogsverhaal. Het is Londen, 1941. Olivia gaat met haar broertje en zus Sukie naar de film. Maar dan gaat het luchtalarm, en volgt er een luchtaanval. Als Olivia wakker wordt in het ziekenhuis, is Sukie verdwenen. Olivia en haar broertje worden geëvacueerd naar Budmouth, een dorpje aan zee. De enige bewoner die nog plek heeft is Ephraim, de vuurtorenwachter. Maar hij is niet gewend aan kinderen en gedraagt zich geheimzinnig. Olivia gaat op onderzoek uit en ontdekt dat er een groep Joodse vluchtelingen per boot aan zal komen vanuit Frankrijk. Heeft het geheimzinnige briefje uit Sukies jas er iets mee te maken? Zal ze haar zus binnenkort weer terugzien?

Kind & Jeugd
KokBoekencentrum Jeugd
29 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99 Bestel het e-book € 9,99

Lezersrecensies (1)

Ontheemd in de Tweede Wereldoorlog

door: Marja 1 like
Tijdens een luchtaanval op de stad Londen raakt Olivia gescheiden van haar oudere zus Sukie. Haar laatste herinnering is dat haar zus vlak voor het vallen van de bommen een man heeft ontmoet terwijl ze de jas van haar moeder droeg. Olivia is ongerust over het lot van haar zus en weigert te geloven...