Gek, Gaaf, Geweldig!

Gek, gaaf, geweldig!

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1
Junior Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0

Gek, Gaaf, Geweldig! Niet eerder was een titel zó van toepassing op een boek! 256 kleurige bladzijden met het ene na het andere wonder uit de natuur. Je blijft je verbazen! Tim Flannery is een dierenexpert en ontdekkingsreiziger die al tientallen dieren heeft ontdekt die geen mens ooit eerder zag. Hij heeft het boek geschreven waar hij als kind altijd al van droomde. Een boek waar je je over blijft verbazen en dat je de meest bijzondere wonderen van de natuur laat zien. Flannery neemt je mee op reis over land, door bossen, woestijnen en graslanden, door de lucht en duikt met je het water in. Je leert welk insect tranen drinkt, wat adelaars eten, waarom een stinkdier strepen heeft – je ontdekt dieren die je wildste dromen overtreffen – je hoort verhalen over de avonturen die Flannery op zijn tochten beleefde – je komt, kortom, van alles te weten over honderden dieren! En alle verhalen en feitjes zijn ook nog eens vrolijk geïllustreerd door Sam Caldwell. Na het lezen van dit boek wil iedereen bioloog worden, of paleontoloog, of ecoloog… In ieder geval wordt elke lezer een natuurliefhebber. Want dit boek is onweerstaanbaar.

Kind & Jeugd
Natuur, plant, dier (<12 jaar)
Uitgeverij Lemniscaat B.V.
25 september 2020
02 oktober 2020

Reacties op: Gek, gaaf, geweldig!