Gekkenhuis

Ravi Kapoor, een overwerkte Londense ziekenhuisarts, wordt thuis tot het uiterste getergd door zijn vreselijke schoonvader die bij hem en zijn vrouw inwoont. Op een dag kan hij er niet meer langer tegen: "Kunnen we hem niet ergens heen sturen? Ergens ver, ver weg?"
Zijn gebed lijkt te worden verhoord als zijn Indiase neef Sonny met het inspirerende idee komt om een bejaardentehuis te vestigen in een oud pension in Bangalore, een vergeten stukje Engeland in India.
De reis en de verbouwing zijn goedkoop, personeel is er in overvloed en de Engelse 'gasten' kunnen er genieten van het lekkere weer en hun mangosapjes met gin.
Dunroamin vult zich al snel met uiteenlopende ouderen als Dorothy, een koppige oud-programmamaakster bij de BBC en Muriel, een oud meisje van zeventig. En natuurlijk is daar Norman, Ravi's schoonvader. Zo groeit Dunroamin uit tot een wereld waar vrolijkheid de ongemakken van het ouder worden begeleidt. En zo wordt Gekkenhuis, dat toch pittige thema's behandelt, nergens zwaar op de hand.

Is Gekkenhuis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gekkenhuis