Gelijk een duif door 't zilverwit

Gelijk een duif door 't zilverwit

Gelijk een duif door ’t zilverwit
Psalmen in woord en beeld, deel 3: Ps. 51 t/m 75
Schilderijen: Henk van den Brink
Toelichting bij de schilderijen: MJ Ruissen
52 meditaties: Ds. D.W. Tuinier met citaten van C.H. Spurgeon
Psalmberijming: Jacobus Revius
€ 24,95
In de Psalmen lezen we wat Gods volk in hun hart meemaakt. Gods kinderen worden vaak bestreden, maar steeds mogen ze de uitkomst van de Heere verwachten. Dit gold ook voor koning David die de meeste psalmen heeft gedicht. Vaak drukt hij zijn zielsworstelingen in beelden of geschiedenissen uit, die hij zelf heeft meegemaakt.
De titel voor dit boek is ontleend aan Psalm 68 vers 7, waarin hij in de schoonheid van een duif de heerlijkheid Gods volk beschrijft.
Schilderijen en meditaties
Speciaal voor dit derde deel van de psalmenserie maakte Henk van den Brink schilderijen, waarmee hij deze psalmen treffend in beelden heeft weergegeven. Ter verduidelijking zijn deze platen toegelicht.
Dominee D.W. Tuinier schreef er 52 meditaties over, zodat dit boek zeer geschikt is om als weekboek te gebruiken. In zijn meditaties zijn overdenkingen van C.H. Spurgeon en Matthew Henry verwerkt.
De toegevoegde gespreksvragen maken het boek heel bruikbaar voor bespreking in huiselijk- en verenigingsverband.

Religie & Spiritualiteit
Meditatie