Geluk is ook niet alles

Geluk is ook niet alles

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 1 Spots 2   Topics 0
Volgens peilingen zijn bijna negen van de tien Nederlanders gelukkig. Moeten we dat serieus nemen? Want de zelfhulpboeken die u een gelukkiger leven beloven, zijn niet aan te slepen. Ook van dit boek zult u gelukkig worden. Nou ja, op zijn minst zal het u een paar amusante uurtjes bezorgen. En met een beetje geluk steekt u er ook nog iets van op.
Hoe gelukkig we ook zijn, de stress slaat steeds meer toe. Apparaten maken ons leven makkelijker en tegelijkertijd ingewikkelder. Verder moeten we van alles: afvallen, bewegen, betere relaties met onze kinderen hebben, onze passie volgen, bijblijven, voor onze belangen opkomen, betere seks hebben en vooral met minder geen genoegen nemen.
Hoe doe je dat? Hoe vergroot je de kans om gedrag aan of af te leren? Wat kan helpen is kennis van een overzichtelijk aantal principes van gedragsverandering. In dit boek worden die principes uitgelegd en toegepast. Het is bedoeld voor mensen die vinden dat er nog iets aan henzelf of aan iemand anders te verbeteren valt. Als u al volkomen gelukkig bent met uzelf en al uw medemensen, dan is het boek nog het lezen waard vanwege de illustraties van Peter van Straaten, die een hilarisch samenspel met de tekst aangaan.

Willem van der Does is hoogleraar Klinische Psychologie aan de Universiteit Leiden. Eerder verschenen van zijn hand o.a. Zo ben ik nu eenmaal! en Met de wetenschap van nu.
Gezondheid & Psychologie
9789463191531

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50

Lezerswaarderingen

Artikelen over Geluk is ook niet alles

Meer artikelen

Door lezers

Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

Jeanette van Culinette's Kookpunt Hebban Recensent

Een beter leven door het veranderen van gedrag en gewoontes

Willem van der Does is klinisch psycholoog en heeft inmiddels een behoorlijk aantal boeken geschreven over psychologische en psychiatrische onderwerpen. De laatste in de rij is Geluk is ook niet alles. Tips en adviezen voor een beter leven. Het boek begint met een aantal beschouwingen over het begrip 'geluk'. Wat maakt gelukkig? Wat is geluk en wie is gelukkig? Er wordt ingegaan op de toename van...

Lezersrecensies (1)

Praktisch geluk

door: Nicole Vrielink 1 like
Met een giraffe prijkend op de cover weet Willem van der Does wel direct mijn aandacht te trekken. Dat deze giraffe verder geen rol heeft in het verhaal doet er eigenlijk niet eens toe. De flaptekst leert ons dat dit boek is bedoeld “voor mensen die vinden dat er nog iets aan henzelf of aan...