Gerard Nijboer in Eenigenburg

Na schuchtere en vaak mislukte pogingen stopte ik in 1980 met roken en begon serieus met hardlopen. In de periode tot 2020 trainde ik heel veel en liep ik onder andere 106 marathons en enkele ultralopen in verschillende landen. In een aantal korte verhalen vertel ik over mijn belevenissen, bijvoorbeeld over de enige keer dat ik een marathon won (in mijn hedendaagse thuisland Zweden), hoe het voelt om onder de 3 uur te finishen, hoe het is om de partner van een hardloopfanaat te zijn en wat er eigenlijk zo leuk is aan hardlopen. Daarnaast vertel ik vanuit mijn achtergrond als bioloog wat er in het menselijk lichaam allemaal gebeurt tijdens het hardlopen met beenspieren, hart, ademhaling en verbranding van voedingsstoffen.

Is Gerard Nijboer in Eenigenburg het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gerard Nijboer in Eenigenburg