Gertjan Verbeek

Rank 6826 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
Gertjan Verbeek (Deventer, 1962) is misschien wel de meest uitgesproken voetbaltrainer en -analist van Nederland. De ex-bokser en -profvoetballer vierde successen bij Heerenveen, Heracles Almelo en AZ, stelde teleur bij Feyenoord en FC Twente, beleefde avonturen in Duitsland en Australiƫ, maar verloochende nooit zijn stevige persoonlijkheid en (voetbal)filosofie. Workaholic Verbeek, veeleisend voor zichzelf en anderen, is een man van extremen: hij zegt wat hij denkt, kan nors en betweterig uit de hoek komen, maar heeft ook een sociale kant die weinigen kennen. Voor 'Recht voor de raap' maakt hij met schrijver Eddy van der Ley een rondgang langs mensen die hem door en door kennen, zoals Johan Derksen, Toon Gerbrands, Foppe de Haan, Orlando Smeekes en Riemer van der Velde. Het levert een verrassend portret op van een veelzijdige selfmade man, die als tiener bijna de verkeerde afslag in het leven nam. +

Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen