Geschiedenis van een gewone familie

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Verhalen, anekdotes en heel wat oude foto’s beschrijven de geschiedenis van vier landbouwersfamilies uit de oostrand van Brussel (Stokkel, Sterrebeek, Wezembeek). We beginnen aan het einde van de 19de eeuw en eindigen meer dan 100 jaar later. Intussen verandert de wereld, evolueren de families en zwermen nazaten uit naar Mechelen, Leuven, …
Het dagelijks leven en de persoonlijke ervaringen van enkele mensen tijdens de tweede wereldoorlog komen ruim aan bod, deze periode woog dan ook zwaar op de jeugdjaren van een hele generatie.
Ook enkele verrassende en dramatische gebeurtenissen drukken hun stempel op deze ‘gewone’ families.
We maken zijsprongetjes naar opmerkelijke persoonlijkheden of gebeurtenissen, familiale ondernemingen of de historische context waarin een verhaal zich afspeelt. Zo komen we ook terecht in de ons omringende landen en zelfs de Verenigde Staten en Bolivia.
Er is ook het verhaal van twee voetbalclubs (GW Stokkel en Eclair Kessel-Lo) waarin Lucien, een van de hoofdpersonages, een belangrijke rol speelde.
In ‘Geschiedenis van een gewone familie’ zullen heel wat lezers herkenpunten vinden naar wat hun eigen (over)grootouders of ouders hen ooit vertelden.

Waargebeurde verhalen
Brave New Books
13 april 2021
13 april 2021

Reacties op: Geschiedenis van een gewone familie