Getekend: Fiep Westendorp

We kennen ze allemaal: Jip en Janneke, Floddertje en Pluk van de Petteflet. Figuurtjes die ontsproten aan het brein van schrijfster Annie M.G. Schmidt en hun uiterlijk kregen door de originele tekenhand van Fiep Westendorp. Maar deze illustratrice pur sang creëerde veel meer bijzondere figuren. In Getekend: Fiep Westendorp wordt door verschillende auteurs voor het eerst overzicht gegeven van haar leven, haar oeuvre, samenwerking met schrijvers, werkwijze en inspiratiebronnen. Met veel foto's, maar vooral ook met haar prachtige illustraties, die in dit boek zijn afgebeeld los van hun oorspronkelijke, bijbehorende tekst. Zo, op zichzelf staand, tonen ze de kracht van het werk van Fiep Westendorp.

Recensies (1)

Is Getekend: Fiep Westendorp het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Getekend: Fiep Westendorp