Gevangene van de pasja

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Rosetta Cranleigh is pas zeventien jaar wanneer aan haar beschermde leventje in Engeland een abrupt einde komt. Zij gaat met haar ouders een wereldreis maken. Voor de westkust van Afrika vergaat hun schip in een vliegende storm.

Rosetta overleeft de ramp. Zij strandt op een onbewoond eiland, samen met twee andere schipbreukelingen. Twee mannen met wie haar levenslot voorgoed verstrengeld raakt: de mysterieuze Simon Perrivale, die gezocht wordt wegens moord, en de aantrekkelijke, maar nogal cynische Lucas Lorimer.

Piraten nemen het drietal van het eiland mee als gijzelaars en Rosetta wordt van Simon en Lucas gescheiden. Zij wordt verkocht aan een harem in Constantinopel. Zij wordt de gevangene van de pasja.

Rosetta weet te ontsnappen en keert terug naar Engeland. Maar zij wordt opnieuw een gevangene, de gevangene van een obsessie. Ten koste van alles wil zij het raadsel van Simons duistere verleden ontsluieren, zich in het geheel niet bewust van dodelijk gevaar.

Unieboek | Het Spectrum
10 augustus 2009