Gevlogen Paradijsvogels

In Gevlogen Paradijsvogels zet Ron Moerenhout twaalf kleurrijke, relatief jong overleden, bekende Nederlanders op een rij: Herman Brood, Klaas Bruinsma, Boudewijn Büch, Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Bart de Graaff, Theo Koomen, Ischa Meijer, Sylvia Millecam, Willem Ruis, Jannes van der Wal en Mathilde Willink. Allen stierven voor hun 55e levensjaar.
Na hun dood bleven ze in het nieuws en hun faam neemt soms zelfs mythische proporties aan. Hun intense levens worden beschreven vanaf hun geboorte tot hun onverwachte overlijden en ook wordt aandacht besteed aan de wijze waarop ze voort blijven leven na hun dood. Naast verrassende wetenswaardigheden komen ook minder bekende kanten naar voren.
Duidelijk wordt dat er een rode draad loopt door al deze levens. Paradijsvogels staan graag in de schijnwerpers maar zijn anders dan anderen en daarom vaak ook eenzaam. Dit is een boeiend portret van de paradijsvogels die in ons collectieve geheugen gegrift staan.
Met illustraties van Ronald Kronenburg.
Genre: Biografie, 399 pagina’s € 27,95
ISBN 978 9461010285

Is Gevlogen Paradijsvogels het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gevlogen Paradijsvogels