Gifbelt Coupépolder

Gifbelt Coupépolder

De Coupépolder is verleden tijd. Ook Google maps kent de Coupépolder niet meer en stuurt u naar Golfclub Zeegersloot. De voormalige vuilstort heet te zijn gesaneerd en is een mooi stukje natuur geworden dat de Heuvelbaan heet.
Maar er is ook een andere werkelijkheid! Kunnen de giftige stoffen, die een wezenlijk fundament van die mooi aangelegde Heuvelbaan vormen, ongehinderd door de grasmat uitdampen of in het grondwater belanden? Er zijn weliswaar cosmetische maatregelen genomen, maar waarom is er nog steeds niet gesaneerd? Zomaar een aantal vragen die in dit boek, gebaseerd op feitelijke waarheden aangevuld met fictie, aan de orde komen. Wat is het verband tussen een ontplofte Iraakse vrachtwagen en de Coupépolder? Was hier sprake van corruptie? Wie of wat maakte die corruptie mogelijk? Hoe kon het dat door de Gemeenteraad aangenomen moties en ook gerechtelijke uitspraken konden worden genegeerd?
Dit boek blikt in verhaalvorm terug op een stukje Alphense geschiedenis, waarover nog veel vragen kunnen worden gesteld.
Mens & Maatschappij
uitgever herman