De glimlach die zij achterliet

In 1940, toen ik 31 en een oude vrijster was, en toen de hele wereld op de oorlog wachtte, werd ik verliefd op de mooiste man van Wall Street.’ Zo begint deze hartverwarmende roman over een dappere Amerikaanse secretaresse die in tijden van nood uitgroeit tot een ware heldin. Elke nacht droomt Linda van haar baas, de haast onfatsoenlijk aantrekkelijke, briljante en onbereikbare advocaat John Berringer. Nadat Johns chique echtgenote hem heeft verlaten, zoekt hij, in een kwetsbaar moment, troost in Linda’s bereidwillige armen. Het seksuele vuurwerk dat ontstaat verrast hen beiden volkomen en hun vlammende verhouding leidt zelfs tot een huwelijk. Maar al spoedig ontdekt Linda tot haar grote verdriet dat John haar bedriegt – dat hij zich nooit los zal kunnen maken van zijn eerste vrouw. Zijn verraad komt als zo’n enorme schok dat Linda zich resoluut aanmeldt voor een van de meest gevaarlijke oorlogsmissies naar Berlijn. Gewapend met de recepten van haar joodse grootmoeder en met haar Berlijnse accent moet Linda, vermomd als kokkin, een hels nazi-bolwerk zien te infiltreren…

Is De glimlach die zij achterliet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De glimlach die zij achterliet