Goud

Michael Phelps, Goud
Michael Phelps maakte zijn Olympisch debuut in Sydney in 2000, toen hij als vijftienjarige vijfde werd op de 200 meter. Vier jaar later, in Athene, behaalde hij zes gouden medailles. Vanaf dat moment was er slechts één doel in zijn leven: acht gouden medailles halen tijdens de Spelen in Beijing in 2008. En hij deed het. Op 23–jarige leeftijd kan Michael Phelps zich de succesvolste Olympiër aller tijden noemen, die met het aantal van acht gouden medailles het record van landgenoot Mark Spitz uit 1972 verpletterde.
In Goud vertelt Michael Phelps ons het intrigerende verhaal van zijn carrière. Hij groeide op in Baltimore, als zoon van een alleenstaande moeder. Al op jonge leeftijd werd er ADHD bij hem vastgesteld, waardoor zijn leraren hem niet al te veel kansen gaven. Maar Michael Phelps is een geboren winnaar en op eigen kracht groeide hij uit tot een van de grootste sporters aller tijden. Dit is zijn bijzondere en inspirerende levensverhaal

Is Goud het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Goud