Groene koffie

Groene koffie, het land van mijn broer
Fictie met een kern van waarheid

Geadopteerde Kees gaat na dertig jaar op zoek naar zijn biologische familie in Colombia. Hij ontdekt het ritme van de porro en groeit in zijn nieuwe rol van Juan, de Europese pianist. Treffend beschrijft hij zijn verwarring tussen Kees, de ongebonden muzikant, en Juan, latino met latente hartstocht.

Een jaar na de eerste zoektocht komt hij terug in zijn geboorteland. Dit keer in gezelschap van zijn adoptie ouders, vriendin en Nederlandse zus. Een unieke gezinsvakantie vol tegenstrijdige gevoelens over de verhalen van de biologische familie. Kees zus Charlie voert het woord. Van enige zus en moeder wordt zij langzaam weer kind van hun ouders en zus van velen. Haar koele afstandelijk schrijven, weerzin van koffie en scherpe observaties veranderen sterk vanaf het moment dat vader Gerard verdwijnt. De vakantie is definitief voorbij. Gevangen in de tijd komen alle gezinsverhoudingen op scherp te staan. `Mañana wordt `hoy día en niets is meer zoals het was...

www.facebook.com/romangroenekoffie
(recepten, foto s, achtergronden)

- alle overeenkomsten met bestaande personen berusten op toeval -

Recensies (1)

Is Groene koffie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Groene koffie