Groeten uit Baflo

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Dit boek bevat een selectie van ‘kleine’ reisverhalen.

‘Slow travel’ noemt Kees Volkers zijn manier van rondkijken en observeren wat er om hem heen gebeurt. Daarbij verplaatst hij zich bij voorkeur te voet, per fiets of met de trein.
Kenmerkend is de historische en geografische inslag van zijn verhalen met veel aandacht voor cultuurhistorie en bijzonder erfgoed. Met zijn originele kijk op de omgeving weet de auteur telkens weer te verrassen en de lezer met nieuwe inzichten te verblijden.

De verhalen hebben voor een belangrijk deel betrekking op Nederland, maar zijn inhoudelijk behoorlijk grensverleggend. Soms letterlijk, waar het een uitstapje betreft naar een stukje Europa.
Verhalen met veel ironie en humor, maar ook verhalen die weemoedig maken en doen verlangen naar meer van deze
kundige verteller.

—Kees Volkers (1954) is schrijver, journalist en onderzoeker. Hij richt zich vooral op historisch-
geografische onderwerpen. Kees Volkers schreef meer dan veertig boeken en gidsen en talloze artikelen en bijdragen in kranten, bladen en wandel- en fietspublicaties.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen