Groeten uit Verweggistan

Groeten uit Verweggistan

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1

Voor de zoektochten van Spoorloos reist Derk Bolt al twintig jaar de wereld rond. Hij is een nieuwsgierige, ietwat argeloze reiziger met een open blik naar vreemde culturen, maar intussen denkt hij er het zijne van. Cynisme en zelfspot gaan bij hem hand in hand. Hij komt op exotische plekken en ontmoet wonderlijke mensen, maar de alledaagse problemen die Bolt natuurlijk óók ervaart tijdens zijn reizen, zullen de lezer doen grijnzen van herkenning. Slechte hotels, bedenkelijk eten, gammele auto's en vliegtuigen, natuurrampen, corrupte politieagenten en ongedierte, er blijft hem weinig bespaard.

Groeten uit Verweggistan bevat tientallen hilarische reisverhalen van Derk Bolt. Zijn observaties van lokale bewoners zijn scherp en geestig, en zijn beschouwingen over landen en culturen geven een verrassend ander beeld dan de doorsnee reisgids.

Reizen & Talen
Reizen algemeen
Uitgeverij De Kring
12 mei 2016

Recensies

Geen diepgaande maar aardige, luchtige verhalen

door: Diana Wienholds 1 like

Derk Bolt, oftewel ‘Mister Spoorloos’, kan uiteraard putten uit een enorm aantal (reis)ervaringen. In de meer dan 20 jaar (sinds 1995) én de ongeveer 350 keer dat hij voor Spoorloos op pad ging, heeft hij het nodige meegemaakt. In Groeten uit Verweggistan neemt hij ons dan ook, aan de hand van een...