Groetjes uit Vlaanderen

Groetjes uit Vlaanderen

Gelezen 14 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 27 Favoriet 1 Recensies 3
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
In Groetjes uit Vlaanderen stelt Mohamed Ouaamari zich de vraag wie en wat de Vlamingen zijn. Kan en mag hij zichzelf zonder meer een Vlaming noemen? Hij beschrijft hoe zijn leven begon in 1991, drie maanden voor de eerste Zwarte Zondag - de verkiezingsoverwinning van extreemrechts. Met vlotte pen maakt hij de balans op, eindigend op de laatste Zwarte Zondag in 2019.

Ouaamari houdt heel Vlaanderen – en zichzelf – een spiegel voor en gaat op zoek naar ongemakkelijke waarheden.
Groetjes uit Vlaanderen is een goudeerlijk verhaal over opgroeien tussen twee werelden, door Ouaamari doorspekt met persoonlijke anekdotes, ironische humor en vlijmscherpe analyses. Soms grappig, soms ontroerend – maar altijd toegankelijk, direct en nuchter.

Mohamed Ouaamari (1991) is een Antwerpenaar met Marokkaanse grootouders. Hij werkt als online redacteur en schrijft regelmatig columns voor De Morgen. Hij heeft een grote interesse voor nieuws en actualiteit. Of dat nou in 280 tekens op Twitter is, of een stuk uitgebreider in de vorm van blogposts: Ouaamari becommentarieert de actualiteit direct en scherp, maar altijd in humor verpakt.

Literaire non-fictie algemeen
Prometheus