Gruwelijke Dictators

Dictators zijn van alle tijden: mannen en soms vrouwen die er genoegen in scheppen hun volk te onderdrukken.
Een dictator kan zich relatief mild gedragen maar door de geschiedenis heen komen we alleenheersers tegen die
hun macht uitoefenen door te martelen, te moorden of hun volk te laten verhongeren. In dit boek komen 35
gruwelijke dictators in beeld, tirannen die verantwoordelijk zijn voor miljoenen slachtoffers. We lopen door de
geschiedenis vanaf Caligula tot aan nog levende alleenheersers zoals Kim Jong-un, Desi Bouterse en Assad.
Maar hoe gaat ‘Nederland’ om met bloeddorstige leiders? Het land dat zich zo graag moraliserend gedraagt blijkt
gruwelijke heersers graag te ontvangen, te fêteren en te vereren met staatsbezoeken. Robert Mugabe, Soeharto,
Ceau?escu, Hirohito en andere criminelen werden door onze regering warm onthaald.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Gruwelijke Dictators het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gruwelijke Dictators